Види
читання (вправи)
Додаток 8
«Блискавка»
Починаємо читати мовчки текст у звичайному для себе темпі. За коман-дою
«Блискавка» учні починають прискорювати темп читання. Діти повин-ні намагатися
читати якнайшвидше. «Блискавка» триває 20-30 секунд. Піс-ля цього можна
переказати прочитане сусідові по парті або собі. Можна поставити запитання до
прочитаного уривка.
«Віконце»
З картону вирізається «віконце» розміром 14х7см. Читаючи текст, це
«ві-конце» накладається на сторінку книжки так, щоб верхній зріз «віконця»
збігарся з початком абзацу. Цю частину тексту, яка відкривається у «вікон-ці»,
треба прочитати мовчки з найбільшою швидкістю. Потім переказуємо текст.
«Небо,
земля»
Починаємо читати мовчки або вголос у довільному темпі. За командою
«Небо!» раптово припинити читати і помітити очима те місце, де застала команда,
а очі підняти догори і відірвати від тексту. За командою «Земля!» продовжувати
читати від поміченого місця.
«Хвиля»
Починаємо читати у довільному темпі вголос. Поступово збільшуємо си-лу
голосу, доходимо до вершини і починаємо зменшувати.
«Незнайко»
Вчитель (учень) читає речення з тексту, замінюючи слово (будь-яке)
ін.-шим. Діти повинні прочитати правильно.
«Губи»
Щільно стиснути губи, притулити до них палець лівої руки так, щоб губи
під час читання не могли рухатися. Розпочинаємо мовчазне читання.
39
«Буксир»
Учні починають читати текст мовчки, а одночасно з ними виразно і вго-лос
цей самий текст читає вчитель або учень, який добре читає. Його темп має бути
дещо швидшим від середнього. Читаючи за вчителем або учнем, решта дітей має
встигати читати мовчки.
«Спринт»
Незнайомий текст переглянути очима. Пальчики поставити на початок рядка
і рухати ними до кінця тексту вертикально.
«Розвідка»
На дошці або в «Читайлику» записані складні чи незрозумілі слова. Після
опрацювання цих слів шукаємо їх у тексті.
«Фініш»
Дочитати до слів … якомога швидше.
«Пеньок»
У таблиці записані однакові слова. Серед них таке, що відрізняється
тіль-ки однією буквою. Таблиця показується дітям на кілька секунд. За цей час
вони повинні «пробігти» поглядом, знайти і назвати це слово.
Можливий і інший варіант цієї вправи. Викликана дитина повинна досить
швидко прочитати записані в стовпчик слова. Швидко перебудувати мов-ний апарат
на «слові-пеньку» і знову повернутися до попереднього слова. Все це треба
зробити швидко й чітко, якщо дитина помилилася, чи запнулася, то вважаємо, що
заштортнулася об пеньок. Пропонуємо ще по-тренуватися.
40
Висновок
Досягти якісного читання можна тоді,
коли вчителеві вдається підтриму-вати у вихованців інтерес до книжки й
розвивати його від уроку до уроку.
Хочеться, щоб уроки читання залишали помітний слід у свідомості кож-ного
учня, були націлені на те, щоб просувати дітей в їх розумовому, емо-ційному,
естетичному і мовному розвитку; розвивати у школярів інтерес до книги, любов до
читання, прищеплювати їм корисні для життя і подаль-шого навчання уміння і
навички.
Немає коментарів:
Дописати коментар